Duurzaamheid
SHOP REVIEWS
(9.5 uit 21.602 reviews)
Nederlands Deutsch English



    Trustpilot

Retouren en ruilen

Een artikel dat niet aan je verwachting voldoet, kun je zonder opgave van reden binnen 30 dagen retour sturen of ruilen. Je ontvangt na ontvangst van de retour het aankoopbedrag terug en onze verzendkosten (als deze zijn berekend op de order en de volledige bestelling retour wordt gezonden). Op onze retouren zijn de Algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk van toepassing.

Let op: indien een product geen goede pasvorm of andere afwijkingen heeft (productiefouten of foutieve webshop), zie dan garantie en reparatie voordat deze retour wordt gezonden om eventueel te ruilen of geld terug e.d.

Procedure

Meld VOORAF je retour of omruiling via je account om deze snel te laten verlopen. LET OP: heb je geen account aangemaakt, begin met stap 4.

  1. Ga bovenin naar `Welkom...` of `Mijn account` (log eventueel in met de gegevens die zijn gemaild)
  2. Ga naar `Eerdere bestellingen` en selecteer de bestelling waarvan je het artikel retour wilt sturen
  3. Klik vervolgens op de knop `Retour/reparatie melden` onder het opmerkingsveld en volg de instructies op het scherm. Je ontvangt daarna van ons een e-mail ter bevestiging (check eventueel de spambox, maar je hoeft er verder ook niet op te wachten en kunt de retouren sowieso terugsturen).
  4. Met account:
    Als je een account hebt, kun je de ontvangen mail uitprinten en toevoegen bij de retourzending voor een spoedige afhandeling.
    Zonder account:
    Heb je geen account, gebruik het volgende begeleidingsformulier:
    https://www.mpartz.nl/download/RetourFormMpartz.pdf
    Geen printer:
    Heb je geen printer dan is het voldoende om de (kopie)factuur mee te sturen en schrijf op de factuur wat er met de retour moet gebeuren (ruilen, geld terug etc.)
  5. Verstuur de retourzending met voldoende frankering voor brievenbuspost of pakket naar het adres in het retourformulier of zie onze contactpagina (het adres staat ook op de bevestigingsmail van de retour). Er vindt geen restitutie plaats van de verzendkosten voor het terugsturen tenzij foute info op onze webshop (zie eventueel ook verkeerd of beschadigd product). Bij onvoldoende frankering of weigering bij ontvangst van onze bestelling worden deze verzendkosten van de retour worden verrekend.
  6. Na ontvangst wordt de retour normaliter binnen 1-3 werkdagen afgehandeld en je ontvangt bericht van deze afhandeling per e-mail.

Ruilen

Bij ruiling tegen een gelijkwaardig product (uit dezelfde productcategorie) is het opnieuw door ons verzenden van het artikel kosteloos. Voor het ruilen zijn er 2 opties:

  • Je kunt het artikel waartegen je wilt ruilen aangeven op het retourformulier. Zodra wij de retour hebben ontvangen, zullen we omruiling verder afhandelen. Je ontvangt bij een eventuele bijbetaling vanzelf info over de bijbetaling of er volgt creditering als je geld terug krijgt.
  • Heb je sneller je artikel(en) nodig, kun je het nieuwe artikel reeds bestellen en betalen in de webshop. Deze wordt dan meteen in behandeling genomen. Zodra we later de retour ontvangen, zal deze worden gecrediteerd inclusief de eventueel door ons berekende verzendkosten.

Verkeerd of beschadigd product

  • Mocht door onze fout een verkeerd artikel zijn geleverd of is het artikel bij ontvangst defect/beschadigd, neem dan contact met ons op per e-mail. Vermeldt hierbij het ordernummer en of het product is beschadigd of dat mogelijk de info op de webshop onjuist is. Voeg eventueel een foto toe van de sticker van het artikel en eventueel een foto van het issue van het artikel. Past een artikel niet op een motor, mail dan even het framenummer mee. Dit versnelt de afhandeling van een eventuele kosteloze omruiling of retour.

Om rekening mee te houden:

  • Bedenktijd is 30 dagen na bezorging.
  • De retourzending dient binnen 14 dagen te zijn ontvangen bij mPartz, nadat de melding van retour/ruiling is gedaan.
  • Artikelen en verpakking moeten schoon zijn (zonder olie en smeer e.d.). Indien niet het geval, houden wij het recht voor om eventuele schoonmaakkosten in rekening te brengen of retour te weigeren als deze niet meer schoon te krijgen zijn.
  • Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het is toegestaan het product uit de verpakking te halen. Hierbij is het uitgangspunt dat je het product kunt hanteren en inspecteren zoals dit ook in een winkel zou gebeuren. Als je van je herroepingrecht gebruik maakt, dien je het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en - indien redelijkerwijze mogelijk -  in de originele verpakking aan ons retourneren (originele verpakking altijd mee retour sturen). Plak geen tape e.d. op de originele verpakking.
  • Terugbetaling bij retouren inclusief onze eventuele verzendkosten geschiedt normaal binnen 1-3 werkdagen na ontvangst retour. Voor de verzendkosten geldt dit alleen als de zending volledig retour komt (bij meerdere artikelen).
  • Indien je bestelling oorspronkelijk gratis is verzonden en het totale orderbedrag komt door de retour onder de € 75,00 (drempelbedrag voor gratis verzending), zullen de verzendkosten worden verrekend met het retourbedrag.

Uitsluitingen van retour:

Uitsluitingen zijn niet van toepassing op verkeerd geleverde producten of met productiefouten.

  • Boeken, multi-media en gereedschap (o.a. Carbtune) waarvan de sealing is verwijderd of met gebruikssporen.
  • Speciaal gemaakte artikelen zoals staalomvlochten rem- en koppelingsleidingen, superbike kits
  • Beschadigde producten of producten met montagesporen waardoor deze niet als nieuw zijn te verkopen (m.n. bij kuipruitjes en windschermen)

Naat winkelwagentje