Duurzaamheid
SHOP REVIEWS
(9.5 uit 21.747 reviews)
Nederlands Deutsch English



    Trustpilot

Progressieve voorvering Triumph Tiger 1050 07-

(ID: 18203)
10
(1 reviews)
adviesprijs:
149,00
onze prijs (gratis verzending):
139,00
voordeel:
10,00 (7.00%)
verzendinfo: 2-4 werkdagen
+
  • Vraag stellen
  • stuur e-mail als artikel beschikbaar is
Wilbers

Progressieve voorvering Triumph Tiger 1050 07-

De standaard voorvorkvering van je Triumph Tiger 1050 bouwjaar 2007-2018 staat er om bekend dat deze af-fabriek te zacht is. Hierdoor kan het bij hogere belasting van de voorvork leiden tot het doorslaan van de voorvork. Om dit te voorkomen kunnen de originele veren in de voorvork van je motor worden vervangen door progressieve vering ProMoto van het bekende Duitse merk Wilbers. Progressieve vering wil zeggen dat de vering stugger wordt naar mate deze verder wordt ingedrukt. Hiermee wordt ongewenst doorslaan van de vering voorkomen.

Specificaties:

  • Passend voor: Triumph Tiger 1050 bouwjaar 07-
  • Benodigde olie (niet inbegrepen): 10 (2 L) (=viscositeit en aantal benodigde liters)
  • Hoogte luchtkamer: 120mm*
  • Type: Progressieve vering
  • Opmerking fabrikant: For standard Lengte and Verlaging max. 25 mm

Let op: wordt geleverd zonder olie. Zie aanbevolen artikel op deze pagina om deze te mee te bestellen met de viscositeit zoals aangegeven.

* = De luchtkamer wordt gemeten met de voorvork volledig ingeveerd en zonder voorvorkveren.

Voor onderstaande motor geschikt:

Reviews (1)

10 10 gemiddeld van totaal 1 reviews
De authenticiteit van de reviews wordt gewaardborgd doordat alleen klanten die daadwerkelijk het product hebben gekocht een review kunnen schrijven.
Door Jan Dx xxx 11-03-2015
Ik heb 4 jaar met de originele vering gereden en veel verschillende setups qua instellingen geprobeerd, veervoorspanning, ingaande en uitgaande demping, maar nooit echt tevreden geweest. Na het monteren van deze vering merkte ik direct een flink verschil, stuurt veel scherper, gaat gemakkelijker de bochten door en wijkt daarin niet van de lijn af. Ik moet nog wat experimenteren met de in en uitgaande demping om een voor mij ideale setup te krijgen. De montage heb ikzelf gedaan omdat ik dat eerder had gedaan bij een andere motor, alleen was dat geen upside/down voorvork, gelukkig had ik het manual erbij en kon ik de klus klaren door zelf een veercompressor te maken ... let op! dit is niet zomaar even een klusje, als je niet zeker bent raad ik je aan dit door een monteur te laten doen.