Duurzaamheid
SHOP REVIEWS
(9.5 uit 21.752 reviews)
Nederlands Deutsch English



    Trustpilot

Motorband reparatieset met compressor motor

(ID: 40406)
10
(1 reviews)
adviesprijs:
99,00
onze prijs (gratis verzending):
82,95
voordeel:
16,05 (16.00%)
verzendinfo: op voorraad
+
Bekijk video:
Video

Motorband reparatieset met compressor motor

Bandenreparatieset voor de motor met compressor. Een lekke band kan abrupt een einde maken aan je toertocht of motorweekend. Met deze reparatieset motorband kun je eenvoudig een gat in je motorband repareren en je band weer vullen met de mini-compressor. Wij hebben gekozen voor een complete set met handige verpakking, zodat deze reparatieset makkelijk is op te bergen onder je buddy. Deze set is ook een heel stuk gunstiger dan bijvoorbeeld preventieve lek-producten zoals RideOn (Ride On). De gemiddelde kans op een lekke band is 1 op 150.000km. Deze reparatieset gaat jaren mee en kun je ook bij koop van een andere motor verder worden gebruikt. Producten als RideOn spuit je in de band en kost per keer € 50,00 voor 2 banden. Neem je een gemiddelde levensduur van 10.000km per band, betekent dit dat je € 750 aan kosten hebt (wordt zelfs duurder als je een andere motor tussendoor koopt). Daarnaast wil je ook niet dat je doorrijdt met een nagel in de band, want die kan meer schade aan het karkas aanrichten als deze voor langere periode blijft zitten. Kortom deze reparatieset is het meeste optimale voor het doel waar het voor is bedoeld (risico versus prijs).

De Mini Lucht Compressor van Stop & Go is een compacte compressor en daardoor ideaal om op de motor mee te nemen. Met de ingebouwde manometer is deze Stop & Go Lucht Compressor geschikt voor motoren, scooters en auto's. De handige opbergtas heeft een beschermde functie en is handig om de compressor overal mee naar toe te nemen.

De Stop & Go Mini Lucht Compressor wordt geleverd met een kabel met SAE krokodillenklemmen en een Kabel met een SAE sigaretten aansluiting.

Specificaties lucht compressor:

  • Werkt op 12 Volt (6 Amp)
  • Luchtcompressor pompt tot maximaal 3,4 bar (50 psi)
  • Met ingebouwde LED verlichting
  • Snoer met SAE – 12 Volt aansluiting (handig ook als je bijvoorbeeld al een aansluiting op je motor hebt van Optimate)
  • Snoer met krokodillenklemmen
  • Inclusief sportnaald, ventiel-adapter en handleiding
  • Inclusief handig tasje
  • Afmetingen: 10 x 5 x 6 cm
  • Gewicht: 400 gram

De reparatieset motorband bevat:

  • 1x opruw gereedschap om het gat op te ruwen en schoon te maken
  • 1x gereedschap om stopjes aan te brengen
  • 14x stopjes voor noodreparaties
  • 1x snijmesje
  • Aansluting met klemmen op de accu of via de din-plug aansluiting. Eventueel kun je deze ook aansluiten op je Optimate-aansluiting (als je die druppellader gebruikt).
  • 1x handig stevig opbergtasje

Aandachtspunten:

  • Te adviseren is om een kleine tang mee te nemen om eventueel een nagel of schroef te verwijderen (meestal zit deze in je reparatiesetje van de motor zelf).
  • De reparatie is een noodreparatie. Voor een definitieve reparatie is het aan te raden de motorband alsnog vakkundig te laten repareren.

Tip: Maak een snelkoppeling op je smartphone naar het YouTube filmpje, zodat je dit bij pech onderweg even kunt bekijken. Is net zo handig (misschien nog wel makkelijker) dan de instructie te lezen.

Let op: het filmpje is ter illustratie.

Instructie gebruik is eenvoudig:

  • Verwijder de nagel/schroef indien deze nog in de motorband zit (met bijvoorbeeld een tang uit je gereedschapsset)..
  • Ruw het gat op met het gereedschap (soort prikker) dat is meegeleverd (zonder het oogje). Trek deze een aantal keren op en neer, zodat er een goed gat zit in de motorband.
  • Haal 1 veter uit de verpakking (zeer kleverig en voorzien van extra vulkaniserende materiaal, verder niet gevaarlijk)
  • Breng wat extra vulcaniserende lijm aan op de veter
  • Doe deze in het oogje van het 2de stukje gereedschap. Zorg dat de veter aan beide zijden even ver uit steekt.
  • Druk de veter met het gereedschap door de band. Zorg ervoor dat beide uiteinden nog 1 a 2 cm uitsteken.
  • Beweeg even met het gereedschap op en neer en trek dat het gereedschap terug om de veter uit het oogje te krijgen. Dit moet op gevoel aangezien het niet zichtbaar is. Let er op dat het relatief eenvoudig kan worden terug getrokken (dus niet dat je de veter er weer uit trekt).
  • Snij de uiteinden van de veter (die 1 a 2 cm) af. Het is verder niet van belang als je veter nog een paar mm uit steekt (slijt vanzelf weg en heb je verder geen hinder van).
  • Plaats het slangetje op je ventiel en verwijder eventueel het binnendeel van het slangetje (bij motorbanden heb je die niet nodig).
  • Draai aan de andere zijde de patroon met het gele hoesje zonder aarzeling er op. Let op dat je degene pakt met het hoesje er om aangezien de patroon zeer koud wordt. Plaats het hoesje om de 2de patroon en draai die er vervolgens op.
  • Je achterband is nu weer klaar voor gebruik. Let op het is een noodreparatie en een goede reparatie of vervanging van de band is in een later stadium te adviseren.
  • REPAREER NOOIT EEN GAT IN DE ZIJWANGEN VAN DE BAND (DUS ALLEEN IN HET LOOPVLAK).

Reviews (1)

10 10 gemiddeld van totaal 1 reviews
De authenticiteit van de reviews wordt gewaardborgd doordat alleen klanten die daadwerkelijk het product hebben gekocht een review kunnen schrijven.
Door Harry Oxxxxxxxxxx 14-11-2023
Vlotte levering, Positive ervaring met reparatie kit. Diverse keren gebruikt ook tijdens vacantie in buitenland. een prop in de band doen en weer verder rijden.