- Energie-neutraal
- Gratis verzending vanaf € 75
- No-nonsense service
- Ook zaterdaglevering
- Privacy gewaarborgd
- Know-how aanwezig
- 30 dagen bedenktijd
Radiator motor van DynojetRadiator motor met als extra filter op het merk Dynojet Lees verder... |
Geen artikelen gevondenGeen artikelen gevonden met opgegeven zoekfilter. |
Radiator motor van Dynojet
Radiator motor met als extra filter op het merk Dynojet
Dynojet
Dynojet heeft zich als bedrijf gespecialiseerd in het optimaal afstellen van de motor. Dit lijkt voor moderne motoren niet nodig. Echter dit is een misverstand. De moderne motoren worden dusdanig afgesteld dat deze voldoen aan de Europese normen (milieu-eisen). Dit betekent niet dat ze optimaal zijn afgesteld om maximaal vermogen te geven en een soepele gasrespons. Met name in de 2de en 3de versnelling van veel moderne motoren is zeer veel te winnen. Aangezien de hele lucht-brandstof verhouding vast is geprogrammeerd, is een Powercommander nodig. Hiermee kan het megsel naar wens worden geprogrammeerd en daarmee zijn maximaal vermogen en een soepele gasrespons gewaarborgd. Dit betekent uiteindelijk meer vermogen en een verhoogd koppel (betere acceleratie van onderuit).
Powercommander montage
Juiste programma Powercommander
Radiator motor
In deze rubriek tref je enkele koelvloeistof- en olieradiators aan. Deze koelradiators zijn voor enkele motoren van Aprilia, Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha. De radiators zijn van Duitse makelij en de techniek voldoet aan de specificaties die fabrikanten er aan stellen. Dit betekent een uitstekende pasvorm en dat je de radiateur eenvoudig kunt vervangen.
Het verschil tussen oliekoelers en radiators zit eigenlijk al in het woord. Een oliekoeler wordt toegepast om de olie in het motorblok te koelen. Met name bij oudere motoren zie je dat alleen deze type koeling wordt toegepast. Door o.a. nieuwere milieu-eisen is daar waterkoeling bijgekomen om te zorgen voor voldoende koeling (zelfs Harley-Davidson ontkomt er niet aan). Een waterkoeler is meestal ook groter dan een oliekoeler. In sommige gevallen is een radiator gebogen. De reden voor deze gebogen radiator is dat er net iets mee koeloppervlakte is dan bij een rechte radiator. Een gebogen radiator wordt met name bij superbikes en in de racerij toegepast.