Duurzaamheid
SHOP REVIEWS
(9.5 uit 21.744 reviews)
Nederlands Deutsch English

Kettingset DID Honda CBR900RR FireBlade 1998-1999 Premium

(ID: 3377-1038Y)
adviesprijs:
209,00
onze vanaf prijs (gratis verzending):
149,00
voordeel:
60,00 (29.00%)
verzendinfo: zie info achter optie
Uitvoering:
+
DID

Kettingset DID Honda CBR900RR FireBlade 1998-1999 Premium

Voor onderstaande motor geschikt:

Artikel is geschikt voor de Honda CBR900RR FireBlade (controleer in de motorlijst het bouwjaar van de CBR900RR FireBlade). Kettingset DID voor de Honda CBR 900 RR bouwjaar 1998-1999. Het betreft een complete kettingkit en bevat een voortandwiel, achtertandwiel en een DID X-ring ketting inclusief klinkschakel. De tandwielen in de kettingset worden standaard geleverd met dezelfde verhouding als origineel.

Let op: wij leveren kettingsets met JT Sprockets tandwielen (in een enkel geval Esjot of AFAM als JT Sprockets niet snel beschikbaar is, maar beide zijn A-kwaliteit). Deze tandwielen zijn harder en van betere kwaliteit dan veel aangeboden goedkope kettingsets. Je hebt bij dergelijke goedkope sets een kwaliteit ketting, maar mindere kwaliteit tandwielen (en dus kortere levensduur). Extra info: DID maakt zelf geen tandwielen.

 

De ketting is verkrijgbaar in metaalkleur (staal-kleurige ketting) of een goudkleurige ketting. De keuze van de kleur van de motorketting is via de optie aan te geven.

Specificaties:

 

  • Ketting: DID X-ring 525 ZVM-X (hoogste kwaliteit) met 108 schakels, kleur grijs of goud (open ketting met klinkschakel, altijd de nieuwste variant DID ketting)
  • Onze standaard kettingset is inclusief bijbehorende klinkschakel en heeft de juiste lengte. Voor het klinken kan het beste speciaal klinkgereedschap worden gebruikt (zie aanbevolen artikelen).
  • Voortandwiel: 16
  • Achtertandwiel: 42

Eventueel is de kettingset tegen meerprijs te bestellen met een andere tandwielverhouding in plaats van de standaard verhouding. Selecteer hiervoor bij de optie "Uitvoering" voor "Aangepast" (staal-kleurige ketting) of "Aangepast goud" voor een goudkleurige ketting met aangepaste tandwielverhouding. Andere mogelijkheden voor deze kettingset:

  • Voortandwiel: 14 - 15 - 16
  • Achtertandwiel: 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 47

Geef bij het afronden van de bestelling in het opmerkingsveld bij de verzendwijze eventueel de andere tandwielverhouding op. Let op: als wordt gekozen voor een andere tandwielverhouding kan het zijn dat de ketting achteraf nog moet worden ingekort (ketting is altijd lang genoeg en controleer de lengte voordat je gaat klinken).

Onderhoudstip kettingset: een goed onderhouden ketting kan een levensduur hebben van 25.000-30.000km. Dit betekent regelmatig smeren en het advies is om 1x per seizoen de ketting grondig te reinigen met speciale reiniger (off-road gebruik vaker!). We hebben een speciale set van S100 samengesteld en nu in de aanbieding. Hiermee heb je een erg goede reiniger en een kettingspray die aantoonbaar je ketting goed smeert zonder dat je velg of kleding vuil wordt. Klik hier voor de S100 set van kettingreiniger en kettingspray..

De afbeelding is ter illustratie.

Kettingset DID Honda CBR900RR FireBlade 1998-1999 Premium heeft de volgende opties:


- Uitvoering: Standaard, Standaard goud, Aangepast, Aangepast goud

Reviews (1)

2 2 gemiddeld van totaal 1 reviews
De authenticiteit van de reviews wordt gewaardborgd doordat alleen klanten die daadwerkelijk het product hebben gekocht een review kunnen schrijven.
Door Jeffrey Dxx xxxxxx 22-02-2014
Helemaal niet tevreden. Ze zijn alleen per e-mail te bereiken. De ketting is te lang en als ik na 10.000km de ketting wil spannen, zal dat niet gaan. Op mijn vraag voor een extra klinkschakel, zodat ik eventueel straks de ketting kan inkorten, vroegen ze 7.65. Dat is geen service.

gr CBR rider

Reactie mPartz:
De klant heeft direct via live-chat contact met ons gehad (niet per e-mail). Hierin werd aangegeven dat de kettingset die wij geleverd hadden, niet zou passen en te lang zou zijn. Daarop hebben we de gegevens nagekeken en de geleverde tandwielen en ketting zijn geschikt voor zijn motor. We hebben toch aangeboden om eventueel de ketting retour te sturen of de ketting om te ruilen tegen een kortere als daarmee de klant geholpen zou zijn (ondanks dat alles juist was). Uiteindelijk bleek na telefonisch contact dat alles al door de klant was gemonteerd en er al mee had gereden. Daarnaast was aan de achterzijde van de as ook nog ruimte om verder te spannen. Het probleem is ons daarom niet duidelijk. We hebben een kettingset geleverd die op zijn motor hoort, deze is gemonteerd en de klant rijdt er mee rond. Enige wat ons duidelijk is geworden dat de klant bang was dat ie straks de ketting niet meer voldoende kan spannen. Echter de achteras staat volgens de klant in het midden van het slopgat en dat is normaal. Het bleek tevens dat de ketting was gespannen zonder dat iemand op de motor zat. Hierdoor wordt de ketting eigenlijk te strak gespannen (waardoor de ketting ook extra slijt). We hebben de klant ook geadviseerd om de ketting opnieuw te spannen.